Velkommen til bryllup på Gran Canaria

Sjømannskirken på Gran Canaria er det mest populære sjømannskirke for bryllup.  Kirken er idyllisk plassert rett ved kysten og strandpromenaden, med en flott uteplass like ved. Vi har gleden av verdens beste klimaer, med solskinn og behagelige temperaturer mellom 20 og 30 grader året rundt.

Vårt mål er å sørge for at deres store dag blir både personlig og uforglemmelig!

Reservert tidspunkt for vigsel på Sjømannskirken i Arguineguín på Gran Canaria

I Sjømannskirken i Arguineguín på Gran Canaria arrangerer vi vielse onsdag og fredag
kl. 12.30, 13.15 og 14.00. Start med å velge tidspunkt for vielsen samt legge inn kontaktdata i skjemaet i lenken under.

Reserver tidspunkt for vielser på sjømannskirken her

Send inn ønske om tidspunkt for vigsel andre steder på på Gran Canaria

For vielser andre steder på Gran Canaria sender du inn forespørsel om ønsker dato og tid. Vi sjekker så om vi har ledig prest som kan reise til aktuelle sted for vielsen.
Så kommer vi raskt med tilbakemelding per e-post.

Send inn ønske om tidspunkt for vielser andre steder på Gran Canaria her

Velg musikk og fyll ut vårt informasjonsskjema

Når vielsesdato er fastlagt og gebyr for vielse er betalt, er det tid for å velge musikk etc. Følg lenken under og fyll inn annen nødvendig informasjon.

Send inn ditt informasjonsskjema her

Prøvingsattest

Før vigselen kan finne sted må dere skaffe prøvingsattest fra skatteetaten - følg denne linken: Ekteskap i utlandet etter norsk rett - Skatteetaten. Skjemaet kan dere sende til oss ved å linken på linken nedenfor (sikker opplasting i henhold til GDPR.) Vennligst merk at prøvingsattesten ikke kan være eldre enn 4 måneder, og den må være hos oss senest 1 måned før vigselen. Når dere har mottatt prøvingsattesten, er det enkelt å laste den opp som en PDF-fil i skjemaet. Klikk på lenken nedenfor for å komme til skjemaet.

Send inn din prøvingsattest her

Når kan du gifte deg på Gran Canaria?

På selve Sjømannskirken i Arguineguín på Gran Canaria arrangerer vi vielse onsdag og fredag kl. 12.30, 13.15 og 14.00 i vår kirke, med plass til 100 mennesker.

Ønsker du å gifte deg andre steder på Gran Canaria prøver vi å være fleksibel. Send inn forespørsel om foretrukket data og tidspunkt, så sjekker vi om vi har ledig prest. Vi tar snarlig kontakt pr. e-post for endelig avtale.

Hvem kan vi vie?

Vær oppmerksom på at Sjømannskirken ikke har tillatelse fra spanske myndigheter til å vie spanske statsborgere.

Hva koster vielsen?

På Sjømannskirken i Arguineguín:
Vigsel og forbønnshandling på Sjømannskirken koster 850 euro. Da får dere prest, organist og blomster på alteret.

Prisen er den samme for forbønn for inngått borgerlig ekteskap.

Andre steder på Gran Canaria:
Vigsel andre steder på øyen koster 1250 euro og inkludere kun tilreisende prest.

Avbestilling
Ved avbestilling 2 måneder før vielsen, blir hele beløpet refundert. Ved avbestilling etter 2 mnd. før vielsen trekkes 200 euro.

Vigselssamtale og vigselsrituale

Dagen før vielsen, på samme klokkeslett som for vielsen, møter dere sjømannspresten til vigselssamtale og gjennomgang av ritualet.  Vi bruker Den norske kirkes vigselsritualet

Servering etter seremonien?

For bryllup på Sjømannskirken i Arguineguín, kan dere bestille servering av kaffe og vafler for servering etter vielse. Pris for kaffe og vafler er 8 euro per kuvert.

Bestill servering her