Tyskland Sjømannskirken i Hamburg

Åpningstider:                                                  Mandag, tirsdag og lørdag kl.13-16

Torsdager kl.16-19                                          Onsdager og fredager stengt
Søndag er det åpent kl.10-13 ved gudstjenester

Den gode møteplass, store julebasar og gode vafler!
Kiosk i åpningstiden tirsdag-lørdag kl.13-16.

konfirmanter1

Konfirmant i Tyskland

Konfirmant til høsten, men bor i Tyskland?

Dåp

Velkommen til dåp i Sjømannskirken!

Tacofredag

Tacofredag - for unge voksne

Studenter og unge voksne (mellom 18 og 35 år) ønskes velkommen til tacofredag fredag 20.9 og 25.10 fra kl. 19.

Pris 8 Euro

Hamburg Leilighet

Overnatting

Trenger du overnatting i Hamburg? Vi i Sjømannskirken leier ut en liten leilighet til besøkende.

Hva skjer i kirken?

Dette gjør vi

Kirkerommet

Gudstjeneste

Ca. annenhver søndag feirer vi norsk gudstjeneste kl. 11 i Hamburg. For oversikt over når gudstjenestene er, sjekk vår kalender. Etter hver gudstjeneste er det kirkekaffe. Velkommen til gudstjeneste i Sjømannskirken i Hamburg

Vielse 1

Velkommen til bryllup!

begravelse

Begravelse og minnestund

I Sjømannskirken er det plass til både glede og sorg. Når noen er død, kan det være godt for oss å samles. Sjømannsprestene bidrar gjerne med gravferd på norsk. Vi kan også bistå med minnemarkeringer ifbm. dødsfall eller andre hendelser.

Dåp

Velkommen til dåp i Sjømannskirken!

konfirmanter1

Konfirmant i Tyskland

Konfirmant til høsten, men bor i Tyskland?

Hamburg Leilighet

Overnatting

Hilde Strikker

Kreativ mandag

Hver mandag møtes vi til noen hyggelige timer med håndarbeid, vafler/kake og kaffe og en hyggelig prat. Sammen forbereder vi den store julebasaren.

Tacofredag

Tacofredag - for unge voksne

Pris 8 Euro

Bord

Velkommen til Middag for alle

Velkommen til å spise middag i hyggelig selskap med andre nordmenn i Hamburg. Noen torsdager serverer vi middag med dessert. Menyen består som regel av typisk norske retter, og den aktuelle dagens meny annonseres i nyhetsbrev, på nettside og sosiale medier.

Bedriftslunsjen Sin D

Bedriftslunsj

12. september fra kl. 12-14 ønsker vi velkommen til bedriftslunsj i Sjømannskirken. En ypperlig anledning til å knytte kontakter med andre nordmenn i Hamburgområdet.

Pris: 15 EUR per person

Litteraturgruppa 16X9

Litteraturgruppe

Da er du velkommen til vår litteraturgruppe. Den 2. torsdag hver måned (se kalender for datoer) samles litteraturgruppa for å samtale om en felles bok de har lest.

Denne høsten leser vi disse bøkene:
12.09: En nasjon i sjakk (Johan Høst)
10.10: Skråpånatten (Lars Mytting)
14.11: Film: La elva leve
12.12: Julefilm

Bilde2 Hamburg M Barn

Småbarnstreff

Jevnlig samles småbarnsfamilier til vafler, lek og sang. Ta kontakt med oss i kontaktskjemaet under, så legger vi deg til i WhatsApp-gruppen for småbarnsfamiliene.

20210430 101620

Kiosk

Det er et lite utvalg med norske varer om sommeren. Vi har fiskeboller, makrell i tomat og leverpostei blant annet.

Jul

Velkommen til Juletrefest

Velkommen til juletrefest fredag 27.12.

Vis alle

Støtt vårt arbeid du også, slik at vi kan være til stede for nordmenn i utlandet som trenger omsorg og trygghet!

Støtt Hamburg sitt arbeid

kr
E-post adresse for kvittering og videre kontakt (valgfritt)
Les mer om skattefradrag i Norge her. Feltet er valgfritt, men må fylles ut for skattefradrag.

10 egg
1 kopp sukker