For ungdom

Upstairs

Ungdomskafé med aktiviteter for 8. - 10. trinn. Vi samles ca. annenhver torsdag kl. 18:00-20:00. Vi holder åpent hus for ungdommene. Her kan de spille spill, på brett eller skjerm, kjøpe godis i kiosken, ta et slag biljard eller bare chille på takterassen. Vi serverer enkel rett som kan kjøpes i kiosken. Rusfritt arrangement, gratis inngang.

Vi har vår egen Spond gruppe hvor vi tar imot påmeldinger til hver gang og deler informasjon.

Spond Upstairs

MiLK - Mini Lederkurs

MiLK står for Minilederkurs og er et kurs utviklet av Norges KFUK-KFUM for å skape unge ledere. Lederkurset er for ungdom over 15 år.

Vi møtes noen lørdager i Sjømannskirken fra 15:00- 17:00.

Dato for høsten 2023: 16/9 * 30/9 * 28/10 * 18/11 I tillegg vil vi sammen avtale tidspunkt for praksis.

Målsetting med MiLK

*Gi opplæring og erfaring som leder
*Vise at vi er en del av et fellesskap i kirken

*Gi kursets deltakere praksis i menighetens barne- og ungdomsarbeid
*MiLK-møtepunkter
*Kurskvelder på 2 timer med enkel servering/ åpen kiosk.
*Noen praksisoppgaver gjennom året.
*Weekendtur sammen med de andre Spania-kirkene på våren.

Hva får du?

*Spennende kunnskap om tema innenfor organisasjon, ledelse, psykologi og teologi.
*Nye venner fra våre søsterkirker i Spania.
*Kursbevis som vil være en god attest ved fremtidige jobbsøknader.

Mer informasjon HER

Kurset ledes av barne- og ungdomsarbeider Line Cecilie Børresen