Beredskap for nordmenn i utlandet

Sjømannskirkens ansatte er til stede for å møte mennesker i vanskelige situasjoner. Vi tilbyr beredskapsavtaler til bedrifter, rederier, utdanningsinstitusjoner og organisasjoner.

Sjømannskirken har erfaring og omfattende kompetanse på oppfølging av mennesker når ulykker og kriser rammer i utlandet og på norsk kontinentalsokkel. Beredskapsarbeidet vårt spenner fra å gi psykososial oppfølgning til enkeltpersoner ved hendelser, til å delta ved større katastrofer som rammer flere nordmenn i utlandet.

Etter avtale kan vi

• bli værende så lenge det er behov for oss
  • bistå i kontakten med pårørende i Norge, arbeidsgiver, utenrikstjenesten eller andre involverte
  • bistå med praktiske gjøremål og tilretteleggelse
  • legge til rette for minnemarkeringer og andre ritualer
  • besøke sykehus og fengsler hvor nordmenn er

Beredskapstelefon

Åpent hele døgnet for nordmenn i utlandet eller pårørende til disse

Pio Kurs

PIO kurs PIO kurs

Vil du gi dine ansatte mer trygghet i møte med mennesker i krise? Sjømannskirken holder kurs for bedrifter med fokus på psykososial beredskap - ivaretagelsen av mennesker som står i en krise.

Yvonnejordalpiokur

PIO kurs på Bryne

PIO-kurset "Pårørende - Informasjon - Omsorg" er et kurs i å møte pårørende og etterlatte i en ulykkessituasjon.

Pio Kurs 1

På forespørsel PIO-kurs på Sunnmøre

Reiseillustrasjo

På forespørsel PIO-Traveller

Maren Hegland Ingvaldsen 4

Fagseminar 2024

Hva er sorg? Og hva kan vi gjøre når sorgen rammer en
av våre kollegaer eller ansatte?

Gunnarmathiesentilplattform 16X

Beredskapsavtaler

Vi tilbyr beredskapsavtaler for bedrifter, rederier, høgskoler og organisasjoner.

Nodnummer Appen

Last ned vår nødnummer-app

Bor du i utlandet, eller skal du ut å reise? Last ned nødnummer-appen i dag. Helt gratis!

Spørsmål? Ta kontakt med oss

Kjersti Helland