Velkommen til bryllup i Torrevieja

Vi ønsker alle brudepar velkommen, og vi vil legge til rette for en høytidelig og personlig seremoni

Vigsel foregår i Sjømannskirken i Torrevieja. Kirkerommet er lyst, vakkert og innbydende og er velegnet til store så vel som små og intime vigsler. Sjømannskirken ligger i rolige omgivelser cirka fem kilometer fra Torrevieja sentrum.

Fredager kan vi også tilby vigsel andre steder i vårt nærområdet. Dersom dag eller tidspunkt allerede er opptatt, kan du evt. kontakte oss for å høre om det mulig å få vielse andre dager/tidspunkter. Dersom dere ønsker å gifte dere utenfor kirken, må dette avtales særskilt. Vær oppmerksom på at vi ikke har tillatelse til å vie på offentlige steder uten godkjenning fra kommunen. Det er brudeparets ansvar å sørge for slik godkjenning og alt det praktiske i slike tilfeller. Vi anbefaler dere da å bruke en bryllupsplanlegger.

Reservert dato og tidspunkt for vigsel

Fra august til mai foregår vigsel fredager og lørdager klokken 15.30.
I juni og juli har vi i tillegg vigsler onsdager og torsdager klokken 15.30.
(Dersom 15.30 ikke er tilgjengelig i kalenderen, kan man velge kl. 16.30.)

Reserver tidspunkt for vigsel her

Kontaktskjema

Vi trenger å få oversendt kontaktdata for brudeparet.  sammen med valg av musikk og annen info. for vielsen. Følg lenken under og fyll inn nødvendig informasjon i vårt kontaktskjema.

Send inn ditt kontaktskjema her

Prøvingsattest

Før vigselen kan finne sted må dere skaffe prøvingsattest fra skatteetaten - følg denne linken: Ekteskap i utlandet etter norsk rett - Skatteetaten. Skjemaet kan dere sende til oss ved å linken på linken nedenfor (sikker opplasting i henhold til GDPR. Vennligst merk at prøvingsattesten ikke kan være eldre enn 4 måneder, og den må være hos oss senest 1 måned før vigselen. Når dere har mottatt prøvingsattesten, er det enkelt å laste den opp som en PDF-fil i skjemaet. Klikk på lenken nedenfor for å komme til skjemaet.

Send inn din prøvingsattest her

Priser

Vigsel og forbønnshandling på Sjømannskirken i Torrevieja koster 850 euro-. For vigsler utenfor kirken koster det 850 euro. Inkludert i prisen for vigsel på Sjømannskirken er prest, organist og blomster på alteret. For vigsler utenfor kirken inkluderer prisen kun prest.

I organistens ferie (i juni, juli eller august) finner vi andre løsninger for musikk.

Avbestilling
Ved eventuell avbestillinger
innenfor 2 mnd. før vielsen trekkes man 200 EUR og får resten refundert. Ved avbestilling før 2 måneder før vielsen blir hele beløpet refundert.

Vigselssamtale

Senest to dager før vigselen møter dere sjømannspresten til vigselssamtale og gjennomgang av ritualet. Vi bruker Den norske kirkes vigsels-rituale, som dere kan finne på
 Bryllup - Den norske kirke (kirken.no)

Servering etter seremonien?

For bryllup på Sjømannskirken i Torrevieja, kan dere bestille servering av kaffe og vafler for servering etter vielse. Pris for kaffe og vafler er 8 euro per kuvert.

Bestill servering her