Stein Vangen og Hilde SirnesAsia

Ambulerende sjømannsprest - Filippinene Stein Vangen

Sjømannskirken ønsker å oppsøke nordmenn der de er. Som ambulerende sjømannsprester er vår oppgave å møte mennesker der de jobber, bor eller oppholder seg. Når vi kommer på besøk vil vi i samarbeid med dem som ønsker, legge til rette for gudstjeneste, familiesamling eller foredrag. Er det aktuelt kan vi bistå ved dåp, konfirmasjon, forbønn for borgerlig inngått ekteskap, minnemarkering, og begravelse.

Som ambulerende sjømannsprester har vi fokus på den fortrolige samtalen, hvordan pendling og utstasjonering virker inn på individ, par og familien, etiske utfordringer, beredskap og krisehåndtering.

Vi tenker at ingen hendelse er for liten og ingen hendelse for stor til å ta kontakt. I fellesskap finner vi ut hva vi som ambulerende sjømannsprester kan bidra med.

Ta kontakt dersom du ønsker en prat eller et møte.

Ambulerende sjømannsprest Stein Vangen kan treffes på norsk telefon +47 475 10 600,  sva@sjomannskirken.no og på filippinsk telefon når han er i landet; +63 915 593 4810.

Disse områdene besøker vi:

Hilde Sirnes:
Kina, Japan, Sør-Korea, Taiwan, Mongolia, Vietnam, Sri Lanka, Bangladesh, Myanmar, Maldivene, Nepal, Pakistan og India.

Stein Vangen:
Filippinene og Laos.