Julebasar! Vakkert strikk og håndarbeid er noe av det et julemarked kan by på. Her fra julemarkedet ved Sjømannskirken i Hamburg 2015.

Norsk julebasar jorden rundt

Nesten alle sjømannskirker har en egen julebasar. Velkommen!

I sjømannskirker over hele verden er det for tiden hektisk aktivitet for å få på plass de siste detaljene før årets basar.

Viktig inntektskilde
Fra midten av november og til første del av desember er høysesong for basarer på sjømannskirkene ute i verden. Hjemme i Norge er det også basaraktivitet for tiden. Fortsatt skaper foreninger og lag glede og engasjement for Sjømannskirken, og steller i stand basarer til inntekt for arbeidet vi driver verden rundt.

Frivillig engasjement
Flere hundre ildsjeler har i månedsvis vist et fantastisk engasjement for å forberede årets basar. Flittige hender har laget typiske norske håndarbeid og basarene fungerer flere steder som en brobygger mellom lokal og norsk kultur.

Stemning! -   Sjømannskirken i Houston arrangerer julemarked 11.-13. november.

Stemning! - Sjømannskirken i Houston arrangerer julemarked 11.-13. november.