Hovedstyret vedtok 12. desember 2022 å forankre ansvarlighet i virksomhetens retningslinjer. Sjømannskirken har utformet retningslinjer og tilpasset virksomheten i tråd med dette vedtaket.
I mai 2023 ble det foretatt en gjennomgang for å sikre at alle Sjømannskirkens ansatte over hele verden har anstendige arbeidsvilkår. Denne gjennomgangen skjer årlig og sist i april 2024.
I tråd med §4 i Åpenhetsloven har Sjømannskirken redegjort for våre aktsomhetsvurderinger og tiltak, både overfor egne ansatte og for ansatte hos leverandører. Redegjørelsen finner du HER.
Skriftlige forespørsler om hvordan virksomheten håndterer faktiske og potensielle negative konsekvenser etter §4 i loven sendes til apenhetsloven@sjomannskirken.no
Sjømannskirken ønsker å være enkel å komme i kontakt med – også digitalt. For å gjøre nettsidene våre brukervennlige og funksjonelle, benytter vi informasjonskapsler. De hjelper oss med å tilpasse nettsiden til dine innstillinger, samle nyttig statistikk, og dele informasjon om våre tilbud. Informasjonskapslene bidrar til å gjøre besøket ditt så godt som mulig. Detaljer
I Sjømannskirken tar vi personvernet ditt på alvor, og det er viktig for oss å være åpne og tydelige på hvordan vi behandler persondata om deg.
Informasjonskapslene bruker vi for å huske dine innstillinger på nettsiden for å gjøre opplevelsen av nettsiden så relevant som mulig. Vi bruker Google Analytics og Meta Pixel for å holde oversikt over antall besøkende og statistikk over bruk av nettsiden og for å kunne nå deg med viktige budskap gjennom annonser. Tidvis bruker vi andre analyseverktøy for å få hjelp til å forbedre nettsiden.
Valget er ditt!