Ved akutte hendelser, kontakt alltid lokale nødetater først.
Du kan ringe oss hvis du opplever en krise eller vanskelig situasjon i utlandet. Våre ansatte har spesialkompetanse på håndtering av små og store kriser, og å snakke med mennesker som opplever sjokk og sorg.
Lurer du på noe? Finn svar her:
Hvem kan ringe beredskapstelefonen? Alle norske i utlandet, og deres pårørende, venner og kolleger. Du trenger ikke å være kristen.
Når kan jeg ringe beredskapstelefonen? Du kan ringe beredskapsvakten når du, eller noen du bryr deg om, er i «krise». Det er du selv som definerer om det er en krise, ikke beredskapsvakten.
Hva er eksempler på kriser nordmenn opplever i utlandet? En «krise» kan være alvorlige hendelser som vold, ran og voldtekt. Det kan også være ulykker, naturkatastrofer eller at noen rundt deg dør brått. En krise kan også være alvorlig fysisk- og psykisk sykdom eller livsendrende situasjoner som en fengselsdom, eskalering av rusbruk, tap av partner, eller tanker om å ta sitt eget liv.
Hva kan Sjømannskirken gjøre? Felles for kriser er at de potensielt kan være traumatiserende. Det kan da være til hjelp å dele det vonde med noen som vil deg vel, en som kan hjelpe til med å sortere tankene, og som sammen med deg kan finne en vei videre. Noen trenger støtte i en kortere periode, til man er gjenforent med venner og familie i Norge.
Hvem svarer på telefonen? De som besvarer beredskapstelefonen er ansatte i Sjømannskirken med kompetanse og erfaring innen psykososial omsorg og krisehåndtering i utlandet. I tillegg har de god oversikt over sjømannskirkens ressurser rundt i verden. De har et ønske om å være til støtte og hjelp for deg, og de har taushetsplikt.
Du kan ringe oss hvis du opplever en krise eller vanskelig situasjon i utlandet. Våre ansatte har spesialkompetanse på håndtering av små og store kriser, og å snakke med mennesker som opplever sjokk og sorg.
Lurer du på noe? Finn svar her:
Hvem kan ringe beredskapstelefonen? Alle norske i utlandet, og deres pårørende, venner og kolleger. Du trenger ikke å være kristen.
Når kan jeg ringe beredskapstelefonen? Du kan ringe beredskapsvakten når du, eller noen du bryr deg om, er i «krise». Det er du selv som definerer om det er en krise, ikke beredskapsvakten.
Hva er eksempler på kriser nordmenn opplever i utlandet? En «krise» kan være alvorlige hendelser som vold, ran og voldtekt. Det kan også være ulykker, naturkatastrofer eller at noen rundt deg dør brått. En krise kan også være alvorlig fysisk- og psykisk sykdom eller livsendrende situasjoner som en fengselsdom, eskalering av rusbruk, tap av partner, eller tanker om å ta sitt eget liv.
Hva kan Sjømannskirken gjøre? Felles for kriser er at de potensielt kan være traumatiserende. Det kan da være til hjelp å dele det vonde med noen som vil deg vel, en som kan hjelpe til med å sortere tankene, og som sammen med deg kan finne en vei videre. Noen trenger støtte i en kortere periode, til man er gjenforent med venner og familie i Norge.
Hvem svarer på telefonen? De som besvarer beredskapstelefonen er ansatte i Sjømannskirken med kompetanse og erfaring innen psykososial omsorg og krisehåndtering i utlandet. I tillegg har de god oversikt over sjømannskirkens ressurser rundt i verden. De har et ønske om å være til støtte og hjelp for deg, og de har taushetsplikt.
Åpent hele døgnet for nordmenn i utlandet og deres pårørende.
Ved akutte hendelser, kontakt alltid lokale nødetater først.
Last ned vår app, og gjør reisen tryggere!
I vår nødnummer-app får du tilgang til lokale nødnumre akkurat der du befinner deg. Appen viser deg hvilket nummer du kan ringe hvis du trenger øyeblikkelig hjelp.
Sjømannskirken ønsker å være enkel å komme i kontakt med – også digitalt. For å gjøre nettsidene våre brukervennlige og funksjonelle, benytter vi informasjonskapsler. De hjelper oss med å tilpasse nettsiden til dine innstillinger, samle nyttig statistikk, og dele informasjon om våre tilbud. Informasjonskapslene bidrar til å gjøre besøket ditt så godt som mulig. Detaljer
Dine innstillinger for infokapsler
I Sjømannskirken tar vi personvernet ditt på alvor, og det er viktig for oss å være åpne og tydelige på hvordan vi behandler persondata om deg.
Informasjonskapslene bruker vi for å huske dine innstillinger på nettsiden for å gjøre opplevelsen av nettsiden så relevant som mulig. Vi bruker Google Analytics og Meta Pixel for å holde oversikt over antall besøkende og statistikk over bruk av nettsiden og for å kunne nå deg med viktige budskap gjennom annonser. Tidvis bruker vi andre analyseverktøy for å få hjelp til å forbedre nettsiden.
Valget er ditt!
Nødvendige informasjonskapsler bidrar til å gjøre nettsiden brukbar ved at grunnleggende funksjoner som sidenavigasjon, tilgang til ulike områder av nettstedet og måle statistikk over bruk av nettsiden. Nettstedet kan ikke fungere optimalt uten disse informasjonskapslene. Derfor kan du ikke slå dem av.
Funksjonelle informasjonskapsler hjelper med å utføre visse funksjoner, som å dele innholdet på nettstedet på sosiale medieplattformer, samle tilbakemeldinger og andre tredjepartsfunksjoner.
Informasjonskapsler for markedsføring brukes til å spore besøkende på nettstedet. Dette har vi for å kunne vise deg innhold fra oss på andre nettsteder, og for å vite hvor mange som kommer til vår nettside fra våre annonser.