Konfirmantleir i London

Bli konfirmant i Sjømannskirken du også!

Velkommen som konfirmant i Belgia, Nederland og Luxembourg

Hva skjer i konfirmant-tiden i 2024-25?

Undervisningssamlinger
Konfirmantene vil følge et rykende ferskt opplegg på nett. I tillegg blir det ulike former for undervisningssamlinger gjennom året, og når vi er på leir. Tid og sted for undervisningssamlingene kommer vi tilbake til.

Gudstjenester
Å være konfirmant er ikke bare teori, det er også praksis. Som konfirmant er du med på ulike typer gudstjenester gjennom hele året. Konfirmantene skal være med på 6 gudstjenester i tillegg til gudstjeneste på leir og selve konfirmasjonsdagen.

Konfirmantleirer
Høydepunktet for mange konfirmanter er å dra på leir! Vi skal helt sikkert på leir i Sjømannskirken i London. Det er også mulig at det blir en konfirmantleir på høsten, men dette er ikke helt klart ennå. Informasjon om dette kommer så snart som mulig.

Konfirmasjonsgudstjeneste
Konfirmasjonsåret avsluttes med en høytidelig og fin festgudstjeneste der alle konfirmantene blir bedt for og blir sendt ut i livet igjen med alle gode ønsker.  Tradisjonelt har konfirmasjonsgudstjeneste vært i forbindelse med påske eller pinse.

Jeg er ikke døpt - kan jeg allikevel være med?
Du er hjertelig velkommen til å delta i konfirmantopplegget i sjømannskirka selv om du ikke er døpt. Men dåpen er en forutsetning for å delta i den avsluttende forbønnshandlingen på konfirmasjonsdagen. Du har god tid til å tenke på hva du selv vil gjøre. I kirkene rundt om i verden og i Norge er det hvert år er det noen konfirmanter som velger å bli døpt i løpet av konfirmasjonsåret.

Påmelding & betaling

Kostnaden for konfirmasjonsopplegget varierer fra år til år. Det er en engangsavgift for å være nettkonfirmant + lokale samlinger på €100,- som alle må betale ved registrering og påmelding. I tillegg tilkommer noe egenandel i forbindelse med konfirmantleir(ene). Mer info om pris på dette vil bli gitt nærmere oppstart. Det er imidlertid mulig å søke om støtte om du/dere skulle trenge det.

Betalingsskjema for du tilsend når du har meldt deg på. Frist for påmelding og betalinger er 25. september. Det må også leveres kopi av pass og kopi av dåpsattest. (Du laster opp disse dokumentene direkte i påmeldingskjemaet.) Om du har problem med å møte tidsfristen - ta kontakt, så finner vi en løsning.

Vi ønsker at konfirmanttiden skal være tilgjengelig for alle som ønsker det, uavhengig av økonomiske forhold. Vi oppfordrer derfor alle som har behov for oppdeling av innbetaling eller økonomisk støtte til å fylle ut skjemaet i lenken nedenfor.

Vi gleder oss til å se deg!

Konfirmasjon Shape

Konfirmasjon

DATOER Å MERKE SEG

Informasjonsmøte

Dette blir på teams i starten av september.

PRESENTASJONSGUDSTJENESTEN
Dette blir fastsatt etter påmelding

Fra konfirmasjonstur til London

TUR OG LEIR
Det er ennå ikke helt klart om det blir en eller to leirer, men vi vet at det blir leir i London i løpet av våren 2025

Fra konfirmasjonstur til London

KONFIRMASJONSSEREMONIEN

Mer informasjon kommer når vi har fått snakket med konfirmanter og foreldre.

Filer
Last opp bilde av passet ditt
Last opp bilde av din dåpsattest
Last opp et bilde av deg selv
Foresatte
Tillatelser
Kan konfirmantens navn og bilde offentliggjøres i forbindelse med konfirmasjonstiden? (Nettsider, bønnekort, aviser, Facebook)
Nyhetsbrev om hva som skjer på kirken, åpningstider og annen relevant informasjon.