Foredrag:Albert Speer og Norge

Asbjørn Svarstad (65) er journalist og kommentator, foredragsholder og kjentmann for nordmenn i Berlin og Sachsenhausen. Han kan også skryte av å være den den norske journalisten som har absolutt lengst fartidstid i den tyske hovedstaden bak seg. I foredraget sitt om Albert Speer og Norge, forteller Svarstad om hvordan Hitlers tidligere rustingsminister ble en populær gjest hos norske geistlige av begge konfesjoner. De diskuterte gjerne tilgivelsen med ham - også i det offentlige rom. Og Speer - som i Nürnberg unngikk dødsstraffen med et nødskrik - deltok gjerne. Men i virkeligheten var han en ringrev - og han greide å narre stort sett alle andre til å tro på hans anger og gode vilje. Nesten alle.

Velkommen til en spennende kveld i Sjømannskirken 23.10 kl. 20. Fra kl. 19 serverer vi middag for alle. Meld deg gjerne på her.

Påmelding