Bryllup i Frankrike

Vi ønsker deg hjertelig velkommen.

Sjømannskirken holder til en 1/2 times tid rett nord-vest for Paris sentrum. Vi har en flott hvit villa, med stor hage og et trivelig og intimt kapell. Her kan dere arrangere storslagen seremoni med familie og venner, eller en mer intim og fredfull markering med en engere krets - eller rett og slett i tosomhet.
Ønsker du bryllup andre steder i Frankrike, skal vi prøve å få det til også.

Kirken i Paris har ikke juridisk vigselsrett. Ingen kirker i Frankrike har det. Dere må vie dere borgerlig på et rådhus i Norge eller ved Ambassaden i Paris, før vi foretar løfteavleggelse, forbønn og velsignelse på sjømannskirken.

Slik gjør du det

1. Reserver dato og tidspunkt for vielsen

Aller først må dere ta kontakt for å velge tidspunkt for vielsen
Vi har vanligvis bryllup på kirken fredager, men torsdager er også mulig, i etterkant av en borgerlig seremoni på ambassaden.
For vielse andre steder i Paris eller i Frankrike enn ved Sjømannskirken, ta kontakt for å avtale dag og tidspunkt.

Kontaktinfo:
Sjømannsprest Henning Vik
E-post: hvi@sjomannskirken.no
Mob. +33663168309

(Ps.Kirken holder stengt i juli og august.)

2. Fyll ut skjema for å oppgi informasjon og forhåndsbetaling

Send oss kontaktinformasjon, hvor dere ønsker å gifte dere, litt om antall gjester, og gi oss en ide om hva dere ønsker av tilleggstjenester - som ev. leie av musiker, om dere ønsker å bruke hagen, om dere ønsker enkel servering eller ønsker andre tilleggstjenester. Dere fullfører reservasjonen ved å legge inn forhåndsbetaling.

Fyll ut informasjonskjema her

3. Kontakt sjømannspresten for bryllupssamtale

Før selve seremonien inviterer sjømannspresten til en hyggelig samtale med brudeparet. Her blir man kjent med hverandre og avtaler det praktiske for handlingen og innholdet i seremonien. Tid for samtalen avtales i forkant på telefon/e-post, mens selve samtalen gjennomføres på Teams/ telefon noen dager før seremonien.

Hilsen sjømannsprest
Henning Vik
E-post: hvi@sjomannskirken.no
Mob. +33663168309

4. Betaling for eventuelle tillegstjenester

Vi ønsker å tilrettelegge for deres behov. Etter avtale med sjømannspresten kan dere betale for eventuelle tilleggstjenester ved å fylle ut skjema senest 1 måned før seremonien:

Fyll ut skjema for bestilling av øvrige tilpasninger til bryllup her

Bryllup i Frankrike

Velkommen til å gifte dere i Sjømannskirken!

Bryllup i New York, USA

Spørsmål og svar om bryllup

Kan vi gifte oss utendørs? Må begge være norske statsborgere? Finn svar på dine spørsmål her.

Bryllup København006

Bryllupsmarsjer

Hør opptak av 30 brudemarsjer som kan være aktuelle i bryllupet deres.

Bryllup i utlandet

Velkommen til å gifte dere i Sjømannskirken!