Konfirmanter 2024

Bli konfirmant i Sjømannskirken

Tid for undring og nye opplevelser

Konfirmasjon i kirken handler om å utforske kristen tro og livets store spørsmål. Du er velkommen til konfirmasjon i kirken uansett om du tror, tviler eller bare er nysgjerrig.

I konfirmasjonstiden får du lære mer om Gud og deg selv. Vi snakker om livet – på godt og vondt. Samtidig får du mange nye opplevelser. Bli med på en spennende reise frem til den høytidelige konfirmasjonsdagen.

Må jeg være døpt?

Alle som ønsker det kan delta i konfirmasjonsundervisningen, men den som vil konfirmeres må være døpt. Det er ofte flere konfirmanter som døpes i løpet av konfirmasjonstiden. Tid og sted for dåpen avtales med familien.

Undervisningen

Ca. 1 søndag i måneden på Sjømannskirken i Singapore kl. 13:00-17.00 fra september til mars.

Gudstjenester:

• Etter undervisning deltar konfirmantene på gudstjenesten kl 1700-1800

Andre dager: I tillegg vil konfirmantene delta på enkelte andre arrangement. Fullstendig program vil bli delt ut på informasjonsmøtet.

Foreldreinvolvering

Det hyggelig om forelder støtter opp om gudstjenester som konfirmantene bidrar inn mot.  Det vil være ett foreldremøte i starten av konfirmasjonsåret. Vi kan også få behov for foreldrefrivillighet i andre sammenhenger.

Bor du i Malaysia eller Indonesia?
Nettkonfirmanttilbudet er laget for norske ungdommer fra 14 år, som tilbringer hele eller deler av konfirmanttiden i utlandet, og som av ulike grunner ikke kan delta i undervisningen ved en av Sjømannskirkens utestasjoner. Du er med på leir, men resten av undervisningen skjer på nett.

Du kan lese mer og registrere deg som nettkonfirmant på «nettkonfirmant.no".

Konfirmantleir

I februar blir det leir, her får dere møte konfirmanter fra hele Asia. Dette er en del av konfirmantundervisningen. Mer informasjon kommer.

Tilrettelegging

Alle har rett til en god konfirmasjonstid. Dersom du har behov for tilrettelegging, tar du og familien din kontakt med kirken.

Påmelding & betaling

• 15.september: Frist for påmelding.

Konfirmantopplegget koster 350 SGD Dette dekker pedagogisk materiell, alle samlinger, måltider og storbyleir i Singapore.

LEIR: Dersom leiren blir lagt til en annen destinasjon enn Singapore vil det i tillegg bli en avgift for reise.

Det må også leveres kopi av pass og kopi av dåpsattest. (Du kan laste opp disse dokumentene direkte i påmeldingskjemaet.)

Lurer du på noe? Ta kontakt med sjømannskirken i Singapore singapore@sjomannskirken.no

Filer
Last opp bilde av passet ditt
Last opp bilde av din dåpsattest
Foresatte
Tillatelser
Kan konfirmantens navn og bilde offentliggjøres i forbindelse med konfirmasjonstiden? (Nettsider, bønnekort, aviser, Facebook)
Nyhetsbrev om hva som skjer på kirken, åpningstider og annen relevant informasjon.