Konfirmasjon

Norske ungdommer som bor i Stockholm eller som har norsk tilknytning kan konfirmeres i sjømannskirken.

Har du planlagt å konfirmere deg våren 2025?
Eller har du en datter eller sønn som er norsk/delvis norsk som ønsker å konfirmere seg, det er mange grunner til å være konfirmant:

• Har du en familie som forventer at du konfirmerer deg? Fordi alle andre er konfirmert og storfamilien gleder seg til festen allerede.
  • Er du nysgjerrig på hva det betyr å tro på Gud. Finnes han?
  • Har du lyst til å bli kjent med nye ungdommer som har norske røtter så du kan snakke litt mer norsk?
  • Er det noe mellom himmel og jord som har betydning i livet ditt?

Bli med og finn ut!
Uansett hva som er din grunn for å være konfirmant, er du hjertelig velkommen til et spennende og lærerikt år. Vi i Sjømannskirken/Den norske kirke i Stockholm ønsker deg velkommen til et annerledes år. Et år du blir kjent med deg selv, Jesus, andre konfirmanter, kirken og menigheten her på Stigberget.

Konfirmantåret starter med presentasjon søndag 25.august kl. 11.00, da er det bare for konfirmanter og foreldre å møte opp. Eller ta gjerne kontakt med oss på forhånd på mail stockholm@sjomannskirken.no for informasjon og programoversikt.

Datoer høsten 2024

• 25. august kl. 11.00, oppstart med presentasjon i kirkens gudstjeneste
  • 13. september kl. 18.00-21.00 Pizza & prat
  • Konfirmantdag i Skjærgården, en lørdag i september tar vi en tur til Ramsö til et landsted vi har fått låne for en heldagstur. Dato blir satt litt senere.
  • 22. september kl. 10.00-14.30 Gudstjeneste og undervisning
  • 18.-20. oktober blir det konfirmasjonsleir i Hamburg
  • Julebasar - konfirmantene deltar en av dagene i julebasaren
  • 17. november kl. 10.00-14.30 Gudstjeneste og undervisning
  • 13. desember kl. 18.00-21.00 Pizza og prat
  • 15. desember, ettermiddag! Vi synger julen inn.

For våren 2025 vil ny info komme i januar!

Hva gjør vi som konfirmant?
Ca. en søndag i måneden er det gudstjeneste med konfirmasjonsundervisning fra kl. 10.00-14.30
Kl. 10.00 går vi igjennom det som skal skje på dagens gudstjeneste og med mulighet til å delta på ulikt vis. Etter gudstjenesten blir det lunsj/kirkekaffe før undervisningen begynner.
Gjennom blant annet samtaler, refleksjoner, bibeltekster og oppgaver vil du gjennom året bli kjent med andre, kirken, kristen tro og hvem du selv er.

I 2025 skjer konfirmasjonsdagen 8.juni (1. pinsedag)

Velkommen som konfirmant i Sjømannskirken i Stockholm!