Konfirmere deg på Sjømannskirken i Thailand?

Ta kontakt dersom du ønsker konfirmasjon.

Sjømannskirken i Pattaya ønsker velkommen til konfirmantundervisning hvert år. Vi har undervisning på nettet og møtes når det er mulig. Selve konfirmasjonen kan feires på Sjømannskirken eller i Norge. Noen gjør det også begge steder.

Du er velkommen til å delta i konfirmasjonstiden i Sjømannskirken uansett om du tror, tviler, eller bare er nysgjerrig. I konfirmasjonstiden får du lære mer om deg selv og Gud. Sammen utforsker vi noen av livets store spørsmål og blir kjent med den kristne troen, slik den kommer til uttrykk gjennom kirkens tradisjon og ritualer.

Mange konfirmanter er ikke døpt når de starter konfirmasjonstiden. Du er velkommen til å følge konfirmasjonstiden uten å være døpt. Dersom du ønsker å bli konfirmert, må du være døpt. I så fall arrangerer vi dåp i god tid før konfirmasjonsdagen. Det er mulig å bli døpt i kirkens søndagsgudstjeneste, eller i en egen gudstjeneste sammen med nærmeste familie og venner.

Siden vi har konfirmanter fra et større område, vil undervisningen i utgangspunktet foregå via Sjømannskirkens nettkonfirmantopplegg og digitale samlinger. Men om man bor i nærheten av Sjømannskirken i Pattaya, deltar konfirmantene på noen gudstjenester i Sjømannskirken. Nettkonfirmantopplegget og digital undervisning er på norsk, så konfirmantene bør forstå og kunne snakke godt norsk, men det er mulig å skrive på engelsk.

Nettkonfirmant
Nettkonfirmant er et opplegg Sjømannskirken har laget for konfirmanter som bor rundt omkring i hele verden. Dette gjør det mulig for oss å følge opp konfirmanter som bor lengre unna Sjømannskirken.

Her finner du mer informasjon om Sjømannskirkens nettkonfirmantopplegg

Her kan du melde deg på som nettkonfirmant

Konfirmantleir
Som konfirmat hos oss får du også bli med på en spennende leir der du treffer norske konfirmanter som bor i forskjellige land. Der kan dere dele erfaringer og knytte nye bekjenskaper.  Leiren i 2025 blir fra 13 - 15 februar. Mer informasjon om konfirmantleir for konfirmantåret 2024-25 kommer snart.

Gudstjenester
Gudstjenester er en viktig del av konfirmantundervisningen. To ganger i løpet av konfirmanttiden forsøker vi å ha en gudstjeneste der du blir presentert som konfirmant i sjømannskirken. Du skal helst delta eller være tilstede på minst 4 gudstjenester i konfirmanttiden. dersom du bor langt fra Pattaya kan du finne en kirke i nærmiljøet eller se gudstjeneste på nettet.

Kostnader
Å være nettkonfirmant koster kr 300,- som betales til nettkonfirmant. I tillegg kommer kostnad for deltakelse på konfirmantleiren. Økonomi skal ikke være til hinder for at konfirmanter kan delta på konfirmantleiren, så ta kontakt om noen trenger støtte for å delta på leir.

Alder
Vanlig alder for konfirmasjon er 14-15 år, og tilsvarer niende klasse i Norge.

Påmelding

Påmeldingsfrist er 15.10.2024, men vi er fleksible dersom omstendigheten gjør at man etteranmelder seg. Bare husk at leiren er i februar 2025 og den er verd å få med seg!

Ønsker du å følge konfirmantopplegget i Sjømannskirken eller har spørsmål, ta kontakt med sjømannsprest Helle Maria. Se kontaktinformasjon til høyre på denne siden.

Velkommen som konfirmant i Sjømannskirken i Pattaya!

Sjømannsprest Helle Maria Wolstad:

epost hmw@sjomannskirken.no

Thai telefon: