PIO Traveller er et endags kurs for forsikrings- og reiselivsnæringen. Det inneholder en kort innføring i de grunnleggende temaene innen psykososialt støttearbeid, og to runder med telefontrening i grupper med gruppeledere. Treningen foregår ved at erfarne spillere ringer inn fra forskjellige geografiske steder, hvor de spiller enkeltpersoner eller grupper som er i vanskelige situasjoner. Slike telefoner kan komme inn på en vanlig dag på kontoret når man jobber i disse bransjene. Etter hver treningsdel blir det erfaringsutveksling og veiledning i plenum.
Dato:
På forespørsel
Program:
09.00 Velkommen, introduksjon
09.15 – 09.45 Jeg, en hjelper?
Min historie og ryggsekk, hvordan innvirker det på samtalen?
Rollen min på jobb, hva forventes av meg?
Personlighetstyper
09.50 Kaffepause
10.00 – 12.00 Telefontrening i grupper
12.00 – 12.30 Lunsj
12.30 – 13.30 Samtaleforberedende temaer:
Krisereaksjoner ved akutt krise
Lytteferdigheter
Samtaleteknikk
13.30 – 15.30 Telefontrening i grupper
15.30 Oppsummering – avslutning
16.00 Slutt
For mer info og forespørsler ta kontakt med Kjersti Helland khe@sjomannskirken.no eller på telefon 910 06 580. Eller send inn via skjema på siden her.