SwingCompagniet

Torsdag 24. oktober kl. 19.00

SwingCompagniet hadde sin første konsert i desember 2016. Sven Arne Trolsrud tok da initiativet tiI å starte et orkester med «Little Big Band» besetning. Orkesteret spiller variert og swingende underholdningsmusikk fra forskjellige tidsepoker, og beveger seg i det musikalske landskapet mellom swingende dixieland og storband musikk, ispedd blues og latinamerikanske rytmer.

SwingCompagniet har med sine 2 faste vokalister, Randi Gunhildstad og Are Ølberg, blitt meget populære på Østlandsområdet. Orkesteret har 10 til 15 konserter i året, og konsertene har vært meget godt besøkt. Året starter med Nyttårskonsert på Lier Kulturscene, så følger konserter på ulike jazzklubber, årlige konserter i Drammens Teater, Elvefestivalen i Drammen og på høsten har orkesteret noen ganger besøkt Spania, deriblant Sjømannskirken i Calahonda, sist høsten 2022. Året blir vanligvis avsluttet med julekonserter. Et av høydepunktene så langt er SwingCompagniets showkonsert på Chat Noir i mai 2018.

Konserten denne gang vil by på et variert program hentet fra orkesterets rikholdige repertoar, som du i stor grad finner i «The American Songbook». Liker du melodier som: Georgia On My Mind, Don’t Get Around Much Anymore, Blue Moon, Cabaret, Sweet Georgia Brown, Cheek To Cheek m.fl. bør du ta turen innom Sjømannskirken i Calahonda denne torsdagen.

Orkesteret består av:
Tom Nilsen – altsax, Dagfinn Berge – tenorsax og klarinett, Trond Anderssen – barytonsax og altsax, Rune Svåsand – trompet og flygelhorn, Odd Arne Reiertsen – trompet og flygelhorn, Sven Arne Trolsrud – trombone, Raymond Enersen – gitar, Joachim Lupnaav Johnsen – piano, Bjørn Christensen – bass og Ingar Andresen – trommer.

Konsertstart kl. 19.00
Konsertkafé fra kl. 18.00

Billettpris: 26 €

Vi ser gjerne at du bestiller og betaler dine konsertbilletter her på nettsiden, bruk skjemaet under. Du vil da få en e-post med bekreftelse og billett(er) som du enten kan skrive ut eller vise på mobiltelefonen din ved inngangen.

Eventuelt usolgte billetter selges i døra på konsertdagen.

Tilbake til høstens konserter

Praktisk info

Konsertdato: Torsdag 24. oktober
Tid/sted: Sjømannskirken/ El Campanario kl. 19.00
Konsertkafé fra kl.18.00

Pris per konsertbillett: 26 €

OBS! Konsertbilletter fremvises på papir eller på mobiltelefon ved inngangen.