Vielse andre steder i Barcelona

Ønsker dere å ha vielsen andre steder i Barcelona enn i Basilica de la Purisima Concepción, da avtaler vi nærmere om sted og tidspunkt. Send inn registreringsskjemaet under, så sjekker vi om vi har ledig sjømannsprest for reise til Barcelona på aktuelle dato. Vi tar så snarlig kontakt med deg for nærmere avtale.

Vielsen skjer etter norsk vigselsrett, men med det tillegg at ingen av brudefolkene kan være spansk statsborger og minst èn må være norsk statsborger.

Tilbake til vår bryllupsside

Til siden for vielse i Basilica de la Purisima Concepción i Barcelona

SEND INN ØNSKE OM VIELSESDATO ANDRE STEDER I BARCELONA HER
(I perioden 1. nov. 2024 til 1.mars 2025, har vi dessverre ikke prest, og kan derfor heller ikke foreta vielser lokalt.)

Brudefolk 1

Brudefolk 2

Informasjon

Vielse andre steder i Barcelona

Ønsker dere å ha vielsen andre steder enn i Basilica'en, avtaler vi nærmere om sted og tidspunkt. Bruk lenken under for å registrer sted og ønsket tidspunkt.

Vigselssamtale

Før vielsen blir det en Vigselssamtalen finner sted kort tid før vielsen. Samtalen varer ca. én time, og den inneholder blant annet en gjennomgang av alt det praktiske rundt selve vigselen.
Samtalen kan også foregå på Teams eller telefon.

Vigselseremonien

Vi bruker samme seremoni som i kirken i Norge. En vielse varer vanligvis i ca. 20-35 minutter, alt ettersom hvor mye man ønsker av sang/musikk eller andre innslag.

Hva koster det?

Vielser andre steder i Barcelona enn Basilica de la Purisima Concepción  (ikke mer enn 1 time fra Barcelona), koster 16.000 kroner inkl. prestens reise t/r Mallorca.  Brudepar må selv stå for leieavtale med stedet de ønsker å vies og organiseringen rundt vielsen slik som blomster, stoler, knelebenk/puter, skygge etc. Presten reiser kun til ønsket sted og vier. Bruk gjerne en bryllupsplanlegger.

Fornyelse av ekteskapsløftene og Forbønn for borgerlig inngått ekteskap koster det samme som for vielse.
Kontakt oss på e-post: mallorcavielse@sjomannskirken.no
for nærmere avtale.

Bryllupsavgiften betales samtidig som dere reserverer dato for vielsen. Dere får full refusjon av beløpet dersom bestillingen kanselleres inntil 2. mnd. før vielsen. Ved kansellering mindre enn to måneder før vielsen trekkes 2000 kroner av innbetalt beløp.

Musikk

Det er vanlig med to salmer, en i begynnelsen og den andre på slutten av vielsen + musikk-/sanginnslag, men det er opp til hvert enkelt brudepar å bestemme dette.

Les mer om musikk til vielsen her