Velg sted og tidspunkt for vielsen

Vielse i Florida kan finne sted inne i vårt vakre kapell eller i vår flotte hage utenfor Sjømannskirken i Miami , - for eksempel under eiketreet eller i breezewayen utenfor.

Vi utfører også strandvielser, hovedsakelig på Hollywood beach sør for Fort Lauderdale. (Ca. 1/2 times kjøretur fra kirken)

Adressen til Sjømannskirken i Florida: 2950 S Flamingo rd, Davie FL 33330

Adressen til stranden: 301 Greene St, Hollywood FL 33019. Området vi bruker ligger sør for Dania beach og nord for Hollywood beach.

I første omgang må dere sende inn en forespørsel for tidspunkt og sted for vielsen.
Vi sjekker dernest om vi har en prest ledig for aktuelle tidspunkt og for nødvendig reisetid til og fra oppgitt vielsessted. Dernest oppdaterer vi dere pr. e-post og avtaler så nærmere om detaljene.

Her kommer du tilbake til vår bryllupside

SEND INN FORESPØRSEL FOR TIDSPUNKT OG STED FOR VIELSE HER

Hva koster det?

En vielse på Sjømannskirken eller i nærområdet (mindre enn en times reisevei) koster 800 USD.  Ønsker dere vielse et annet sted i Florida tar vi ekstra for reiseutgifter og eventuelt utgifter for overnatting. Dette avtales direkte og etter-faktureres separat.

Forbønn for borgerlig inngått ekteskap har samme pris som for vielse.

Det er dessverre ingen fast organist eller pianist tilknyttet kirken. For vielse på Sjømannskirken har vi til disposisjon et flygel, og har dere et ønske om pianist kan vi prøve å løse det. Pianistene vi har kontakt med tar $150-200 for å spille til en vielse.

Kansellering av vielse

Ved eventuell kansellering av vielse mindre enn én måned før den planlagte vielsesdatoen holder vi tilbake 150 USD.

Vigselsseremonien

Det er den samme seremonien som brukes i kirken i Norge. En vielse varer normalt 20-35 minutter alt ettersom hvor mye man ønsker av sang/musikk eller andre innslag. Det er mulig å velge både norsk og engelsk som språk i vigselen.

Lese mer om vigselsseremonien