Arven fra araberne

Velkommen til foredrag med Jørgen Løvland
fredag 4. oktober kl. 19.00

Jørgen Løvland har vært aktiv i Sjømannskirken i Torrevieja i mange år. Opprinnelig er han utdannet kjemiingeniør og har arbeidet på NTH / NTNU som professor ved Institutt for kjemisk prosessteknologi. Han har hatt tilholdssted i Spania i 21 år, og det var tilfeldighetene som brakte ham hit. Han sier om seg selv at han er en fordekt sørlending, født i Narvik, og har vært bosatt i Trondheim siden han kom dit som student i 1956. Ganske  tilfeldig havnet han og kona her i Spania for 21 år siden da de var med på en visningstur til «Syden». Han har et bredt interessefelt og har hatt flere foredrag i Sjømannskirken. Denne gangen skal han snakke om Arven fra araberne.

Gratis inngang

Tilbake til høstens konserter og foredrag

Praktisk info

Dato: 4. oktober