Ingrid Bjørnov

Velkommen til konsert
lørdag 26. oktober kl. 19.00

Ingrid Bjørnov er Norges regjerende humorpianistinne.

«Du har skrevet og komponert deg inn i den norske folkesjelen. Ikke som skrift i sand, men som noe varig - og bestandig». Med disse ord fikk Ingrid Bjørnov overrakt 27. mai i år kommandørkorset av Den Kongelige Norske St. Olavs Orden.

Hun har levd flere musikalske liv, først som halvparten av Dollie, den prisbelønte popduoen fra åttitallet som dro til London med musikalen Which Witch. Senere som komponist, kapellmester og arrangør for teater og TV, før hun debuterte som soloartist rundt tusenårsskiftet.

I 2017, etter fire soloshow og seks komipriser, kom Bjørnovs femte: showet Steinway to Heaven. Samme år ga hun ut sitt tredje soloalbum, Jugekors og sørgerender. Hun har videre gitt ut flere bøker, hvorav siste i rekken heter Herfra til hektene: 20 år med fortellertrang (2020). Hennes pianobok kom også i nytt opplag i 2023.

Ingrid spiller klassisk musikk baklengs, hun gurgler O mio babbino caro i originaltoneart, og hun påstår at Benny Andersson og Edvard Grieg er én og samme person.

Billettpris: 31 €

Vi ser gjerne at du bestiller og betaler dine konsertbilletter her på nettsiden, bruk skjemaet under. Du vil da få en e-post med bekreftelse og billett(er) som du enten kan skrive ut eller vise på mobiltelefonen din ved inngangen.

Du kan også kjøpe billetter på kirken i åpningstiden. Eventuelt usolgte billetter selges i døra på konsertdagen.

Tilbake til høstens konserter og foredrag

Foto: Agnete Brun

Praktisk info

Konsertdato: 26. oktober 2024
Konserten starter kl. 19.00
Dørene åpnes kl. 18.15

Billettpris: 31 €

OBS. Billetter fremvises på papir eller på mobiltelefon ved inngangen.

Velkommen på konsert!