Vil du gi dine ansatte mer trygghet i møte med mennesker i krise? Sjømannskirken holder kurs for bedrifter med fokus på psykososial beredskap - ivaretagelsen av mennesker som står i en krise.
Tema for PIO kurset er å møte folk på en best mulig måte hvis det oppstår en krise. Å være rustet til å møte mennesker som har det vanskelig, og å ha de utfordrende samtalene. Det er en krevende oppgave. Kurset vil gi kunnskap og trening i å møte mennesker der de er.
Dette er et praktisk kurs. Du møter mennesker på telefon, og øver på å håndtere utfordrende telefonsamtaler. Vi legger vekt på egne opplevelser og læring ved prøving og feiling.
Du tar med deg den erfaringen du har fått så langt og vil utvikle den videre på kurset. Du blir ikke «utlært» når kurset er over, men vi tror at du har en bedre innsikt i den jobben det er å være telefonsvarer i en krise.
De områdene vi arbeider med i kurset appellerer ikke bare til hjernen, men kanskje enda mer til omsorgsdelen i oss og våre egne følelser og reaksjoner. Erfaringen mange tidligere kursdeltagere har gjort er at opplevelsene du får og emnene vi tar opp kan gi deg noen tanker også utover kurstimene.
Vi kjører åpne kurs i løpet av året – se datoer HER.
Ønsker du at vi skal komme til din bedrift for kurs, foredrag eller workshops som omhandler psykososial beredskap?
Ta kontakt med leder for beredskap og næringsliv, Kjersti Helland.