Beredskap for nordmenn i utlandet

Sjømannskirkens ansatte er til stede for å møte mennesker i vanskelige situasjoner. Vi tilbyr beredskapsavtaler til bedrifter, rederier, utdanningsinstitusjoner og organisasjoner.

Sjømannskirken har erfaring og omfattende kompetanse på oppfølging av mennesker når ulykker og kriser rammer i utlandet og på norsk kontinentalsokkel. Beredskapsarbeidet vårt spenner fra å gi psykososial oppfølgning til enkeltpersoner ved hendelser, til å delta ved større katastrofer som rammer flere nordmenn i utlandet.

Etter avtale kan vi

• bli værende så lenge det er behov for oss
  • bistå i kontakten med pårørende i Norge, arbeidsgiver, utenrikstjenesten eller andre involverte
  • bistå med praktiske gjøremål og tilretteleggelse
  • legge til rette for minnemarkeringer og andre ritualer
  • besøke sykehus og fengsler hvor nordmenn er

Beredskapstelefon

Åpent hele døgnet for nordmenn i utlandet eller pårørende til disse

Pio Kurs

PIO-kurs PIO-kurs

Vil du gi dine ansatte mer trygghet i møte med mennesker i krise? Sjømannskirken holder kurs for bedrifter med fokus på psykososial beredskap - ivaretagelsen av mennesker som står i en krise.

Yvonnejordalpiokur

PIO-kurs på Bryne

PIO-kurset "Pårørende - Informasjon - Omsorg" er et kurs i å møte pårørende og etterlatte i en ulykkessituasjon.

Pio Kurs 1

På forespørsel PIO-kurs på Sunnmøre

Reiseillustrasjo

På forespørsel PIO-Traveller

Gunnarmathiesentilplattform 16X

Beredskapsavtaler

Vi tilbyr beredskapsavtaler for bedrifter, rederier, høgskoler og organisasjoner.

Nødnummer App02 Bredde

Last ned vår nødnummer-app

Bor du i utlandet, eller skal du ut å reise? Last ned nødnummer-appen i dag. Helt gratis!

Spørsmål? Ta kontakt med oss

Kjersti Helland